Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2009 10:03 - Първи стъпки към акция "Блогария за спасяване на Червенатацърква"
Автор: razruhata Категория: Други   
Прочетен: 48627 Коментари: 52 Гласове:
25



Приятели и съмишленици,
направена е първата стъпка за реализиране на предложеното от
Христо Марков - toross - blog.bg.

Нашият съблогър gogo2208.blog.bg е автор на този клип, който заедно с подготвящ се в момента текст да изпращаме до институциите.

Тук, в този постинг очакваме вашите предложения с адреси, мнения и препоръки.

Да си припомним предложеното от Христо Марков -

"Без силен граждански натиск и добра организация нищо няма да се получи, независимо колко ентусиазирани сме. Трябва да си го признаем. Какво може да се направи, все пак?

            Колкото и да не ни е приятно, не може да се мине без някаква институализация на „групата за натиск” Блогария – дали ще е инициативна група, дали комитет или сдружение, все едно – важното е да има хора, които да се занимават с неприятната организационна работа. За тази цел, може би, ще се наложи да напуснем временно блогърското пространство и да се съберем например в района на въпросната Червена църква /ако се приеме тя да е първия обект на интеревенцията ни/, да се формира „групата за натиск”, да се очертаят параметрите за „събуждане” на „отговорните фактори” или да си напишем блогърското планче за гражданско въздействие. Може да се случи – скоро пловдивските блогъри го доказахме на обща среща. Оказа се ,че съвсем не е толкова невъзможно – дойдоха хора от цялата страна. Стига да има добри намерения и търпимост, както и желание. .
            Сега си мисля, че няма начин да не ни обърнат внимание, ако в един ден електронните пощи на министерствата, общините и митрополията бъдат заляти от например 20 000 текстове с един и същ въпрос „Какво направихте за Червената църква? Кога? Ще оставите ли този неповторим паметник на християнската вяра да рухне?”  Или нещо подобно. След една седмица – пак. Още 20 000 имейла. Ако замълчат след още една седмица отново пълним пощите им. Може Вежди Рашидов/със сигурност/ и Митрополита Николай Първи Пловдивски да не ползват Интернет, но все ще се намери някой служител да ги уведоми, че има десетки хиляди българи, които се интересуват от християнските символи и храмове. За вярата в крайна сметка.

            На първо време няма да е малко – важното е да се организираме. Смутително, лично за мен, ще е ако трябва да се събират пари за идеята, защото тогава винаги  се създават конфликти. При всички случаи не бива в никакъв случай, ама  в никакъв случай  да стигат до държавни, общински или църковни чиновници – бъдете сигурни, че всичко ще потъне като вода в пясък.

            Нека решим дали Червената църква ще е първият „обект” на Блогария, а после помислим за организацията  и натиска, който да упражним. Ако сме добронамерени, ентусиазирани, истински християни и българи ще успеем, а след това да помислим и за други храмове на националното ни самочувствие !




Гласувай:
25



1. kosara2008 - !!!
03.08.2009 10:06
кажете и го правя!!! каквото е нужно!
цитирай
2. razruhata - косара
03.08.2009 10:17
набираме съмишленици на този етап.
чудесно е да се включат колкото се може повече хора , имаме нужда от вас
цитирай
3. razruhata - Клипът може да бъде
03.08.2009 11:03
нарицателно за безхаберното тношение към културно-историческото ни наследтво.
Дали ще се започне с Червената църква, е труден въпрос.
Защото тя е раннохристиянски паметник. Не знам дали е правилна целтна да се превърне в действащ храм, защото подобна операция ще струва много - имам предвид възстановяването.
Но може да се положат повече грижи за съхраняването на останките и да се превърнат в част от туристически маршрут, като се акцентира, че е от 4-ти век и е изключителен паметник на културата и на ранното християнство.
Към всеки обект тярбва да се подхожда индивидуално. Но затова е нужна първаначална проучвателна работа.
Защо обаче трябва да се почва от нулата?
Не може да няма инфо в институциите за един или друг обект.
Защото руините у нас са безчет и ако трябва да се почне отнякъде, то е от обект, който може да бъде възстановен с малко средства и бързо; ако той е такъв, значи просто отговорните фактори са си хледали работата през пръстите и само чрез натиск могат да бъдата принудине да я свършат.
цитирай
4. katan - Това исках да напиша и аз в моя постинг за Червената църква...
03.08.2009 11:06
...че досега не съм виждала джамия да се руши, а напротив - не само са реставрирани и поддържани,ами се построиха и много нови в последните години...
Не го написах,за да не ме обвини някой в етническа и верска нетолерантност...
цитирай
5. soleilelle - като всяко истинско и добро начи...
03.08.2009 11:20
като всяко истинско и добро начинание и това няма да е лесно,но началото е поставено!
браво на gogo2208
цитирай
6. razruhata - за лесно
03.08.2009 11:52
никой не е обещавал да е лесно, и на всеки е ясно, че лесно само се дават големи обещания и се седи на маса.
идеята е да се покаже че има гражданско общество и че то сработва.
а трудностите са част от пейзажа, докато станем част от решението
цитирай
7. razruhata - като обект на ранно християнсво е
03.08.2009 11:54

katan написа:
...че досега не съм виждала джамия да се руши, а напротив - не само са реставрирани и поддържани,ами се построиха и много нови в последните години...
Не го написах,за да не ме обвини някой в етническа и верска нетолерантност...


реставриран дома на св.Дева Мария в Ефес, Турция.
от мюсюлмани.
Тук не идва реч за разделение, а за начин на действие и съхранение
цитирай
8. анонимен - За църквите.....
03.08.2009 12:42
Имате ли представа, че БПЦ е по-богата от държавата? Докога ще търпим алчността и безбожието им? Всеки ремонт на църква,построяване на параклис дава възможност за нови грабежи от страна на висшия и нисш клир. Всичко ще има смисъл,ако всяка ремонтирана църква ,параклис по някакъв начин не попада в ръцете на отчетата. В противен случай и аз ще поискам да ми се построи например кръчма в името на държавата.Нали ще плащам данъци за разлика от ненаситните представители на БПЦ-безбожните свещенници.Не знам дали в момента има нещо по-бездуховно от БПЦ.Само не ми казвайте,че свещенниците не са църквата!
цитирай
9. razruhata - ан.8
03.08.2009 12:49
анонимен написа:
Имате ли представа, че БПЦ е по-богата от държавата? Докога ще търпим алчността и безбожието им? Всеки ремонт на църква,построяване на параклис дава възможност за нови грабежи от страна на висшия и нисш клир. Всичко ще има смисъл,ако всяка ремонтирана църква ,параклис по някакъв начин не попада в ръцете на отчетата. В противен случай и аз ще поискам да ми се построи например кръчма в името на държавата.Нали ще плащам данъци за разлика от ненаситните представители на БПЦ-безбожните свещенници.Не знам дали в момента има нещо по-бездуховно от БПЦ.Само не ми казвайте,че свещенниците не са църквата!



ако не ни четете като дявол евангелие, бихте разбрали че не идва реч за спасяване на клира, а за спасяване на черкви.
цитирай
10. ran - ан.8
03.08.2009 12:53
Имаш ли предложение? Някакво?
Щот аз не мога да търпя и ентропията. Така де, откъде-накъде ше ми взима от енергията. Алчна такава!
цитирай
11. flyco - ...
03.08.2009 13:48
"При всички случаи не бива в никакъв случай, ама в никакъв случай да стигат до държавни, общински или църковни чиновници"

няма как, ама наистина няма как, да ги заобиколим
цитирай
12. razruhata - прав си
03.08.2009 13:57
но нали затова се организира гражданският протест и натиск, за да има пълна прозрачност и яснота.

за да не се допуска, да потъва какво й да е просто така, някъде си
цитирай
13. анонимен - Важно е да започнем
03.08.2009 14:48
Защото паметниците на културата в България, които се рушат, са много, нека не обсъждаме откъда да започнем, а да започнем. Червената църква е добро предложение. Раннохристиянска, 4 век, при това удивително добре запазена, даже в разрухата сега. Не е необходимо да се доизгражда и да стане действаща църква. Трябва да се реставрира и укрепи и да се съхрани, защото е ценен паметник на историята и културата. Някои ще възразат, че е византийска. Да, византийска е. Както българската средновековна култура е част от византийската цивилизация/след 11-12 век/. Няма лошо, в историята винаги е имало приемственост.
Сигурно няма да е лесто такова начинание, но си струва. Поне веднъж да забравим българския си индивидуализъм и да бъдем единни. Не защото няма други също толкова ценни паметници или даже по-ценни. А точно в името на единството. Важно е не откъде ще започнем, а да започнем.
цитирай
14. veninski - Солидарен съм с всички по-натат...
03.08.2009 14:52
Солидарен съм с всички по-нататъшни стъпки.
Поздрави от Родопите!
цитирай
15. анонимен - Съгласна съм с инициативата
03.08.2009 15:04
Трябва да се помисли и как успоредно с инициативата да се подбуди вярата на народа за да не се допуска тази разруха отново. И, ако може, пак да се заобиколи клира, защото и аз мисля, че в момента повечето от тях са безбожници. Досега не направиха нищо за християнската вяра.
цитирай
16. razruhata - заобикалянето може да се окаже мисия невъзможна
03.08.2009 15:41
harvi написа:
Трябва да се помисли и как успоредно с инициативата да се подбуди вярата на народа за да не се допуска тази разруха отново. И, ако може, пак да се заобиколи клира, защото и аз мисля, че в момента повечето от тях са безбожници. Досега не направиха нищо за християнската вяра.


но затова се формира групата за граждански натиск, за да бъдат нещата макасимално прозрачни
цитирай
17. razruhata - благодарности !
03.08.2009 15:46
анонимен написа:
Защото паметниците на културата в България, които се рушат, са много, нека не обсъждаме откъда да започнем, а да започнем. Червената църква е добро предложение. Раннохристиянска, 4 век, при това удивително добре запазена, даже в разрухата сега. Не е необходимо да се доизгражда и да стане действаща църква. Трябва да се реставрира и укрепи и да се съхрани, защото е ценен паметник на историята и културата. Някои ще възразат, че е византийска. Да, византийска е. Както българската средновековна култура е част от византийската цивилизация/след 11-12 век/. Няма лошо, в историята винаги е имало приемственост.
Сигурно няма да е лесто такова начинание, но си струва. Поне веднъж да забравим българския си индивидуализъм и да бъдем единни. Не защото няма други също толкова ценни паметници или даже по-ценни. А точно в името на единството. Важно е не откъде ще започнем, а да започнем.

цитирай
18. razruhata - поздрави!
03.08.2009 15:48
veninski написа:
Солидарен съм с всички по-нататъшни стъпки.
Поздрави от Родопите!

разчитаме на всички вас
цитирай
19. flyco - още
03.08.2009 16:06
Трябват задължително проектанти: архитект и конструктор. Да са съгласни да направят проекта безплатно! Не ми се вярва да се намерят такива хора, защото не е само до сметка и чертане, а опира до заснемане на ситуацията в момента, оценяване, сравняване с аналогични образци и изготвяне на проект максимално близък до оригинала или аналога. Това е много по-скъп процес отколкото строителството "на зелено". И тук става въпрос за възстановяване и реставрация, следователно освен технологията на средновековното строителство може би ще се наложи да се ползват и оригинални материали. Нямам предвид да се пекат керамични блокчета, но със сигурност предизвикателствата пред строителя ще са особенни. Така си мисля пък може да не съм прав. Освен това тук от снимките се вижда, че е правено укрепване. Трябва да се намерят хората, които са правили проекта на укрепването, в тях има много информация, която ще е полезна за бъдещия проект.
цитирай
20. net - Подкрепям идеята.
03.08.2009 16:48
Също и Българската православна църква трябва да се "бръкне". Но докато неверници оглавяват църквата ще е така. Свещолейни, фирми за църковни одежди, гори се сечат и подават - всичко е в ръцете на мазници- "отци" облечени като манекени.
Няма го смирението и безкористността с която се отличаваха преди.
Пред очите ми е благото лице на починалият "дядо поп"
Усмивката на пенсионираният вече поп - "отчето" неговата закачка към малките деца- винаги имаше в джоба стотинка или бонбонче. Племеницата ми /вече голяма/ си спомня - Дядо боже даваше паричка за бонбонки. Винаги намираха блага дума.
Сега - дори не ми се влиза в църквата.
Свещенникът оглежда какво купуваш, какво оставяш. Всички ценни икони изчезнаха- оправдание- прибрали ги да не ги откраднел някой. Да се залееш от смях- над 100 години стоят- сега в църквата е пусто. традиции от векове са променени по нареждане на Николай.
цитирай
21. mamas - Идеята с електронната атака е добра.
03.08.2009 17:31
Когато е готов материалът, дайте му тук публичност, също адресите, на които ще се изпраща. Обявете деня - всеки понеделник, вторник или друг, няма значение точно кой ден - копираме и пускаме. За да се получи масовост, хората трябва да са максимално улеснени поне в това отношение.
Ще споделя нещо, което ми прави впечатление: пуска се тема с цел получаване на конкретни предложения, идеи (нали затова е този специален блог), а се залита в обсъждане на работи(напр.морала на свещениците и др.под.), които имат отношение към проблема, но обсъжданията тук не допринасят за неговото решаване, а само разводняват конкретната тема.
Ако съм засегнала някого с това изказване, моля да не се сърди. Това е само лично мнение.
цитирай
22. razruhata - flyco,
03.08.2009 18:10
flyco написа:
Трябват задължително проектанти: архитект и конструктор. Да са съгласни да направят проекта безплатно! Не ми се вярва да се намерят такива хора, защото не е само до сметка и чертане, а опира до заснемане на ситуацията в момента, оценяване, сравняване с аналогични образци и изготвяне на проект максимално близък до оригинала или аналога. Това е много по-скъп процес отколкото строителството "на зелено". И тук става въпрос за възстановяване и реставрация, следователно освен технологията на средновековното строителство може би ще се наложи да се ползват и оригинални материали. Нямам предвид да се пекат керамични блокчета, но със сигурност предизвикателствата пред строителя ще са особенни. Така си мисля пък може да не съм прав. Освен това тук от снимките се вижда, че е правено укрепване. Трябва да се намерят хората, които са правили проекта на укрепването, в тях има много информация, която ще е полезна за бъдещия проект.


Нашата задача е да окажем ефективен натиск върху отговорните институции, така щото те да се заемат с това, за което говориш.
А иначе, наистина могат да се потърсят хората, работили по проекта, ако още работят в НИПК примерно или в друго ведомство, но с това трябва конкретно някой или група хора да се ангажират и да свършат тази работа.
Нека вървим стъпка по стъпка, нали.
цитирай
23. razruhata - net,
03.08.2009 18:12
mamas е напълно права , тя ти е отговорила изчерпателно.
Не че нещата не стоят така в БПЦ, но не сме ние хората, които ще изчистят Авгиевите им обори.
цитирай
24. razruhata - Когато е готов материалът, дайте му ...
03.08.2009 18:14
mamas написа:
Когато е готов материалът, дайте му тук публичност, също адресите, на които ще се изпраща. Обявете деня - всеки понеделник, вторник или друг, няма значение точно кой ден - копираме и пускаме. За да се получи масовост, хората трябва да са максимално улеснени поне в това отношение.
Ще споделя нещо, което ми прави впечатление: пуска се тема с цел получаване на конкретни предложения, идеи (нали затова е този специален блог), а се залита в обсъждане на работи(напр.морала на свещениците и др.под.), които имат отношение към проблема, но обсъжданията тук не допринасят за неговото решаване, а само разводняват конкретната тема.
Ако съм засегнала някого с това изказване, моля да не се сърди. Това е само лично мнение.


разбира се, нали това е част от организацията.
но да помислим и за това, че сега ведомствата са в летен отпуск и кой ще чете това писмо?
Така че трябва да е и в подходящото време.
цитирай
25. drona - @за писмото
03.08.2009 19:37
Всъщност няма много време ако искаме да се включи в първата дата - 31.10.2009 г.
цитирай
26. razruhata - drona,
03.08.2009 19:55
безценна си.
Може ли повече инфо за подробностите да подготвиш и как да действаме, за да се вместим в този срок?
цитирай
27. ka4ak - Списанието което ще правиме в блога,първия брой ще излезе на 1.11.2009г
03.08.2009 20:34
Там спокойно може в категорията други да бъде отпечатано каквото решим.
цитирай
28. flyco - Re: 22.
03.08.2009 21:08
да
цитирай
29. vanya70 - 26. razruhata,
03.08.2009 21:29
Доколкото разбирам и от линковете към блога на drona посочения срок 31.10.2009г. е крайната дата, до която Министерството на културата може да кандидатства с проект за финансиране по тази програма на еврофондовете:

http://www.eufunds.bg/?cat=313

Това, което можем да направим, както някъде из коментарите прочетох е да се опитаме да "накараме" Министерството да включи Червената църква в този проект.

И един начин за това може да е идеята с мейлите. Затова в един коментар в предишния постинг дадох линк към страницата на това министерство с електронни адреси.

Сега си мисля, обаче и друго - при условие, че има смени из министерствата и формиране на нови екипи, дали чиновниците там биха приели така бързо една наша идея за включване на тази църква към такъв проект... ?
цитирай
30. drona - Какво да се прави?
03.08.2009 21:30
Да се напише отворено писмо до министерсвото на културата с мотивирано предложение да се включи Червената църква в списъка с обекти с национално значение за възстановяване, консервация, опазване, реставрация, експониране, оборудване, въвеждане на техники и програми за интерпретация и анимация и др.
и развитие на съпътстващата туристическа инфраструктура, като указателни табели, посетителски информационнен център
по схема BG161PO001/3.1-01/2008 „Подкрепа за паметници на културата с национално и световно значение допринасящи за устойчивото развитие на туризма.

Ще се изпишем тука всички, които подкрепяме идеята.

Копие от писмото - до парламентарна комися ако има ( не съм проверявала) по културата, областната управа, общината, медиите ...

Ако се внесе до 2 седмици предполагам на чиновниците в министерството ще им стигне технологично време от 2 месеца да реагират адекватно.
цитирай
31. georgiev - Напълно подкрепям благородната ...
03.08.2009 22:10
Напълно подкрепям благородната инициатива. Крайно време е да се вземе решение по този въпрос. Мисля, че с усилията на всички ни ще постигнем положителен резултат за решаването на този проблем.
цитирай
32. анонимен - РАЗРУШЕНИЕ И ОБНОВЛЕНИЕ
03.08.2009 22:31
С КОЛЕЛО И ПЕША ОБХОДИХ МНОГО БЛЕНУВАНИ МЕСТА И ПО-ДОБРЕ Е НЕЩО ДА СЕ РАЗРУШИ ,КАТО ПАРАКЛИСА НАД СТАЛЕВО,ВМЕСТО ДА СЕ ОБНОВИ КАТО МОНАСТИРА"СВЕТИ ДИМИТРИИ БАСАРБОВСКИ"?!КАК ДА СЪХРАНИМ ДЪХА НА ВРЕМЕТО И ПОСЛАНИЕТО НА ПЪРВОМАЙСТОРИТЕ?!DIALSPE.HIT.BG
цитирай
33. blagorodnik - И да, и не!
03.08.2009 23:37
danailvdimitrov написа:
Църква се съгражда от паство !

Тя не е туристически обект !!!

Трябва първо да си православен,
после да се обърнеш към Бог с молитва ,
след това към Патрияршията като единствен посредник пред Бога и после .......всичко останало (а то не е малко)



Аз съм протестант по вероизповедание - адвентист от седмия ден, но това не пречи на желанието ми да предложа силите си и времето си в това гражданско начинание - не е задължително да си православен!
Не знам към кого да се обърна, но бих искал да помогна.
цитирай
34. blagorodnik - Ако не съм желан,
04.08.2009 00:04
няма да нахалствам.
цитирай
35. melodylasercenter - За да се свърши работа, трябва зд...
04.08.2009 02:16
За да се свърши работа , трябва здрава ръка.Организирайте инициативен комитет.Определете паметник,определете дата и да го направим.Референдумите са губи време.Ако продължавате да питате или да търсите мнения , блогът ще се изпълни с безкрайните глупости на разни ХАХОВЦИ!!! И делото ще се затрие! Подкрепям идеята!
цитирай
36. razruhata - има инициативен комитет
04.08.2009 07:40
melodylasercenter написа:
За да се свърши работа , трябва здрава ръка.Организирайте инициативен комитет.Определете паметник,определете дата и да го направим.Референдумите са губи време.Ако продължавате да питате или да търсите мнения , блогът ще се изпълни с безкрайните глупости на разни ХАХОВЦИ!!! И делото ще се затрие! Подкрепям идеята!


паметникът е определен - Червената църква. остава да определим дата, но трябва да съберем достатъчно поддръжници.
една цифра от сто двеста човека все пак звучи несериозно.

благодаря за подкрепата!
ще разчитаме на вас
цитирай
37. razruhata - господине,
04.08.2009 07:41
blagorodnik написа:
няма да нахалствам.

желан сте. всяка подкрепа ни е необходима.
цитирай
38. razruhata - господине,
04.08.2009 07:44
danailvdimitrov написа:
иначе доста църкви в тази страна са съграждани със спомоществувателството дори на мюсюлмани , атеисти, има и султани давали значителни суми и всички други които Бог е преценявал че трябва да изпрати в помощ.

Но винаги са си оставали православни - каквато е неговата воля за тази земя вече повече от 1970 години .

църквата Е и Ще си остане православна, никой не е твърдял обратното.
цитирай
39. razruhata - разбира се че
04.08.2009 07:46
blagorodnik написа:
danailvdimitrov написа:
Църква се съгражда от паство !

Тя не е туристически обект !!!

Трябва първо да си православен,
после да се обърнеш към Бог с молитва ,
след това към Патрияршията като единствен посредник пред Бога и после .......всичко останало (а то не е малко)



Аз съм протестант по вероизповедание - адвентист от седмия ден, но това не пречи на желанието ми да предложа силите си и времето си в това гражданско начинание - не е задължително да си православен!
Не знам към кого да се обърна, но бих искал да помогна.


имаме нужда и от вас. целта на тази акция е не да се разединяваме като вероизповедания, а да се обединим като българи и граждани.
цитирай
40. razruhata - господине,
04.08.2009 07:48
danailvdimitrov написа:
Църква се съгражда от паство !

Тя не е туристически обект !!!

Трябва първо да си православен,
после да се обърнеш към Бог с молитва ,
след това към Патрияршията като единствен посредник пред Бога и после .......всичко останало (а то не е малко)


с риск да ви засегна БПЦ не е направила нищо повече от 40 години за нази черква. Ако не бяхме християни и ако не пазехме Бог в сърцата си , едва ли бихме се заели с тази кауза.
и накрая да ви припомня библията : помогни си сам, за да ти помогне и Бог.

както и старата приказка , че Бог помага, но и в кошара не вкарва.
цитирай
41. razruhata - господине,
04.08.2009 07:50
анонимен написа:
С КОЛЕЛО И ПЕША ОБХОДИХ МНОГО БЛЕНУВАНИ МЕСТА И ПО-ДОБРЕ Е НЕЩО ДА СЕ РАЗРУШИ ,КАТО ПАРАКЛИСА НАД СТАЛЕВО,ВМЕСТО ДА СЕ ОБНОВИ КАТО МОНАСТИРА"СВЕТИ ДИМИТРИИ БАСАРБОВСКИ"?!КАК ДА СЪХРАНИМ ДЪХА НА ВРЕМЕТО И ПОСЛАНИЕТО НА ПЪРВОМАЙСТОРИТЕ?!DIALSPE.HIT.BG

разрухата е лесно нещо.
трудно е спасяването и съграждането.
идеята на този блог е не какво още да доразрушим, а какво бихме могли да спасим
цитирай
42. razruhata - г-н Георгиев
04.08.2009 07:51
georgiev написа:
Напълно подкрепям благородната инициатива. Крайно време е да се вземе решение по този въпрос. Мисля, че с усилията на всички ни ще постигнем положителен резултат за решаването на този проблем.

имам нужда от хора като вас
цитирай
43. razruhata - дрона, да
04.08.2009 07:53
drona написа:
Да се напише отворено писмо до министерсвото на културата с мотивирано предложение да се включи Червената църква в списъка с обекти с национално значение за възстановяване, консервация, опазване, реставрация, експониране, оборудване, въвеждане на техники и програми за интерпретация и анимация и др.
и развитие на съпътстващата туристическа инфраструктура, като указателни табели, посетителски информационнен център
по схема BG161PO001/3.1-01/2008 „Подкрепа за паметници на културата с национално и световно значение допринасящи за устойчивото развитие на туризма.

Ще се изпишем тука всички, които подкрепяме идеята.

Копие от писмото - до парламентарна комися ако има ( не съм проверявала) по културата, областната управа, общината, медиите ...

Ако се внесе до 2 седмици предполагам на чиновниците в министерството ще им стигне технологично време от 2 месеца да реагират адекватно.

това е пътя.
ще го обсъдим и в най-скоро време ще обявим, онова което се направили и решили
цитирай
44. razruhata - опасявам се времето
04.08.2009 07:54
vanya70 написа:
Доколкото разбирам и от линковете към блога на drona посочения срок 31.10.2009г. е крайната дата, до която Министерството на културата може да кандидатства с проект за финансиране по тази програма на еврофондовете:

http://www.eufunds.bg/?cat=313

Това, което можем да направим, както някъде из коментарите прочетох е да се опитаме да "накараме" Министерството да включи Червената църква в този проект.

И един начин за това може да е идеята с мейлите. Затова в един коментар в предишния постинг дадох линк към страницата на това министерство с електронни адреси.

Сега си мисля, обаче и друго - при условие, че има смени из министерствата и формиране на нови екипи, дали чиновниците там биха приели така бързо една наша идея за включване на тази църква към такъв проект... ?

което избрахме за каузата не е най подходящото предвид смяната на правителството и лятната ваканция на депутатите и министрите, което значи , че има опасност акцията ни просто да се оттече по канала.
ваня , ще ви пишем за повече съдействие
благодаря
цитирай
45. razruhata - и това е много
04.08.2009 07:58
ka4ak написа:
Там спокойно може в категорията други да бъде отпечатано каквото решим.

добро предложение
цитирай
46. razruhata - . danailvdimitrov
04.08.2009 11:26
добре дошли!
точно такъв човек като вас ни трябва! вие ни посочете какви трябва да бъдем! искаме само едно! храмът да бъде запазен за нашите, а може би и за вашите деца!
цитирай
47. drona - @danailvdimitrov
04.08.2009 19:12
"Лозето не иска молитва, а мотика"

цитирай
48. skribezium - ПАРЛАМЕНТАРЕН КОНТРОЛ 40-то НА...
04.08.2009 20:24
ПАРЛАМЕНТАРЕН КОНТРОЛ 40-то НАРОДНО СЪБРАНИЕ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
НАРОДНИЯ ПРЕСТАВИТЕЛ ПАВЕЛ ШОПОВ ПОСТАВЯ ВЪПРОС КЪМ МИНИСТЪРА НА КУЛТУРАТА СТЕФАН ДАНАИЛОВ ЗА СЪСТОЯНИЕТ НА ЧЕРВЕНАТА ЦЪРКВА КРАЙ ПЕРУЩИЦА


ТРИСТА ОСЕМДЕСЕТ И ВТОРО ЗАСЕДАНИЕ
София, петък, 13 юни 2008 г.

ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Давам думата на народният представител Павел Шопов. Той ще зададе своя въпрос към министър Стефан Данаилов.
ПАВЕЛ ШОПОВ (КА): Господин Корнезов, господин министър, уважаеми колеги! Моят въпрос е също за един уникален обект и този път не е за Храма на Кибела, а е за една църква, т. нар. Червена църква, както я нарича населението в този край, както я знаят в Пловдивско. Тя се намира недалеч от историческия гр. Перущица и един от първите християнски храмове в българските земи. От едно и също време е със „Св. София”, която се намира недалеч от тази зала, с храма „Свети Георги”, който също се намира недалеч от нас. Даже общото е, че и двете са ротонди. Има още една църква в България – около Белово, на която също трябва да се обърне особено внимание.
Много важно за тези няколко църкви е, че те като система от църкви доказват, че в българските земи е имало християнство много по-рано от установената и известна дата – 1865 г.
Никъде по пътя обаче към този храм няма поставени указателни табели, които да сочат за него или да ориентират посетителите как да го намерят. Впрочем има една табела, която е почти саморъчно направена, и както се вижда, сигурно е от 70-те години. Тя е встрани от пътя, на място, което на практика не може да указва нищо. На самото място няма каквато и да е охрана, няма знак и информация за историческия паметник. До църквата се стига по един черен път и е цяло приключение при дъжд или при по-тежки метеорологични условия да се стигне до нея.
Моят въпрос е: какво ще бъде направено за опазването на тази историческа забележителност, за нейното обозначаване, охрана и експониране с цел опознаването от по-широка аудитория?
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Давам думата на министъра на културата господин Стефан Данаилов, за да отговори на въпроса на народния представител Павел Шопов.
МИНИСТЪР СТЕФАН ДАНАИЛОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми госпожи и господа народни представители, уважаеми господин Шопов! Малко преди да дойде въпросът, имаше заседание, на което коментирахме именно този уникален паметник – Червената църква, която за съжаление аз не съм виждал.
Само няколко информации за уважаемите слушатели и зрители. Червената църква се намира на 2 км югоизточно от град Перущица, в Централните Родопи. Тя е една от забележителните паметници на раннохристиянския период на Балканите и затова е определена за народна старина още през 1927 г. През 1966 г. е обявена за архитектурно-строителен паметник на културата с национално значение. Защитената зона включва територията на паметника и околните му пространства с обща площ около 5 дка. Църквата е от типа на четирикуполните постройки с обиколни коридори и две преддверия. Запазените руини са от три строителни периода, като първият датира от V век. Запазени са част от северния купол на главната постройка на височина до подкуполна арка, както и останки от два пласта стенописи от VІ и ХІ век.
По време на археологически разкопки са разкрити останки от голям двор от западната страна с вход и кула към него, некропол от ХІ-ХІІ век и селище от ХІІІ век. Археологическите проучвания и първите укрепителни мероприятия датират от 60-те години на ХХ век. Основните проучвателни консервационни и реставрационни работи по паметника и околната територия през годините са свързани с изготвяне на проект за реставрация и реконструкция – 1956 г.; археологическо проучване – 1966 г.; археологически проучвания на Червената църква и на енеолитното селище – през 70-те години на ХХ век; извършване на консервационно укрепителни дейности и частична реконструкция – 1928 г., 1973 г. и 1993 г.; графично документиране – 1995 г.; реставрация на стенописи и частична реконструкция на градежа – 2003 г.; изготвяне на Програма за консервационно-реставрационни работи и експониране на Червената църква – 2002 г., която не е реализирана поради липса на финанси; частично реализиране на Програма за консервационните и реставрационните работи по стенописите – 2003 г., в резултат на което фрагменти от стенописната украса са реставрирани и са изложени в Историческия музей на град Перущица; изготвяне в рамките на Регионалната програма за културно и природно наследство в Югоизточна Европа на предварителна техническа оценка на паметника – 2006 г.
Господин Шопов, оценявам значимостта на Червената църква. Министерството на културата направи всичко необходимо да осигури нейното запазване за бъдещите поколения чрез осигуряване на финансови средства за това от европейските програми. Един от проектите е включен за финансиране в рамките на Оперативната програма „Регионално развитие”, приоритетна ос 3: „Устойчиво развитие на туризма”, операция 3.1 – Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура (2009 -2013 г.), по които Министерството на културата ще бъде бенефициент и това ще послужи за възстановяване, експониране и изграждане на туристическа инфраструктура на Червената църква край Перущица. Проектът предвижда цялостно експониране на паметника и защитената територия, изграждане на туристическа инфраструктура и създаване на условия за посещение – подходи, съоръжения, указателни табели, информационни табла, охрана и други.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Заповядайте, господин Шопов. Както Ви е известно, имате право на реплика.
ПАВЕЛ ШОПОВ (КА): Благодаря Ви.
Господин министър, това, което изчетохте накрая като перспективи, като запланувани неща, е това, което наистина трябва да се направи. В това се съдържаше и моят въпрос, за да бъде провокирано подобно действие. Тъжното обаче е, че в продължение на много години обектът е страшно занемарен. Аз често ходя там, минавам и виждам, че е една висока трева, наоколо животни, никаква охрана.
Обаче това, което не ме удовлетворява, е притеснението ми, че тази програма е разтегната във времето. Казвате 2009-2013 г., и пак чакаме на Европейския съюз, може би. Моята молба е с наши средства, с български ресурс министерството да направи възможното. Защото този паметник ако се намираше в съседната нам Гърция, представяте си какво внимание щеше да му бъде обърнато и щеше да бъде място, към което да се стичат потоци от хора. Така че от Вашия отговор лъха и оптимизъм, но и по стар наш навик: да, ще го направим, ще видим, но кой знае кога. Аз мисля, че трябва да се приложат спешни мерки за целта.
ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Давам думата на министъра на културата проф. Стефан Данаилов.
МИНИСТЪР СТЕФАН ДАНАИЛОВ: Уважаеми господин Шопов, логично е във времето, което зачетох - видяхте колко пъти е започвало нещо и не е довършвано, да имате тези съмнения. При положение че имаме към 39 хиляди национални паметници на културата, сам разбирате, че със средства на държавата много трудно би могло да се възстанови.
Искам да Ви заявя, че ние сега участваме с осем проекта и подготвяме проектите за следващите десет много по-сериозни и по-скъпи обекти с гарантирани средства и от държавата, както знаете. Така че тук посочвам, че програмата е 2009-2013 г., но през 2009 г. ще започне реализацията на целия този проект. Доброто е, че тепърва няма да се прави проект, тъй като през 2002 г. е правен един такъв проект и това няма да забави процедурите. Това, което мога да направя и поемам ангажимент, е да говоря и с кмета, тъй като е определено съхраненията да са от общинските управи, които нямат финансови средства, но поне да се поставят нормалните табели. Аз ще Ви държа в течение как върви проектът, тъй като се надявам до средата на м. юли той да бъде в ход. Програмите се отварят, очакваме да отворят програмата към 15 юни. Благодаря ви.
цитирай
49. skribezium - Издание: Червената църква при ...
04.08.2009 20:25
Издание:
Червената църква при Перущица - опит за реставрация ( албум )
(антикварна)
Автор: Дора Панайотова
Обем: 71 стр.
Формат в мм.: 345х250
Издател: 1956
Твърда подвързия
Година на издаване: 1956
Доставчик: антикварен отдел 02/98 98 496
цитирай
50. skribezium - На 26 март 2008 г. по време на офиц...
04.08.2009 20:25
На 26 март 2008 г. по време на официалната промоция на випуск 2007-2008, председателят на УС на САБ арх. Спиридон Ганев обяви наградите на САБ, присъдени от жури под председателството на проф. арх. Евлоги Цветков:
• “Награда на арх. Богдан Томалевски” - почетен диплом и парична сума от 1000 лв. на арх. Гергина СИМЕОНОВА за дипломен проект “Червената църква край Перущица” (катедра “История и теория на архитектурата”, с ръководител на дипломната работа доц. д-р арх. Георгий Станишев.)
цитирай
51. mem - 48.danailvdimitrov
06.08.2009 08:14
Не мисля, че е подходящо веднага да изправяте до стената една благородна идея. На днешните църковни служители ви липсва благост, скромност и щедрост. Твърде много гордост и алчност шества сред вас. Затова не укорявайте толкова бързо паството си. По-добре помогнете с градивни изказвания.

Разрухата, благодарение на skribezium разбираме, че има проект и дори той, може би, вече е добутан до някъде. Значи може да се придвижи в обозримо бъдеще и да не се изпуснат сроковете.

Подкрепям каузата изцяло и ви приветствам.
цитирай
52. razruhata - димитров
06.08.2009 16:05
е майстор на изваждането на думите от контекста мем, и на късия разказ.

за някои хора, това е начин за набиране на евтина популярност
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razruhata
Категория: Други
Прочетен: 309430
Постинги: 36
Коментари: 480
Гласове: 1245
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930